If your going to San Francisco.. - Reisverslag uit Mariposa, Verenigde Staten van Rene - WaarBenJij.nu If your going to San Francisco.. - Reisverslag uit Mariposa, Verenigde Staten van Rene - WaarBenJij.nu

If your going to San Francisco..

Door: Rene

Blijf op de hoogte en volg Rene

29 Oktober 2014 | Verenigde Staten, Mariposa

We komen na de reispraktische overnachting in Monterey aan in San Francisco. Uitgerekend op de dag dat de San Francisco Giants hun 5e wedstrijd spelen in de World Series speelt tegen Kansas City. Baseball is hier de nr 1 sport en deze wedstrijd word gezien zoals wij een EK of WK beleven. Men betaald hier ongeveer 750 dollar voor een kaartje, en het stadion zit bomvol! Ze winnen en trekken de stand naar 3-2. Het gaat om een best of 7 dus komende dagen word het nog spannend. De winst komt de sfeer in de stad ten goede en graag drinken we er een paar mee met de plaatselijke feestvierders op de overwinning. De receptiemedewerker van het hotel kon zijn enthousiasme niet onderdrukken toen we gehuld in een Giants shirt weer bij het hotel terug kwamen :)
Indrukwekkend zijn de gebouwen en huizen die vrijwel allemaal op heuvels zijn gebouwd. Ook het contrast met de kleine in victoriaanse stijl huisjes met een achterliggende skyline van hoge kantoren en flats is onwerkelijk maar mooi. Van een aardige vertrekkende toerist krijgen we twee kaarten om onbeperkt met het ov te kunnen reizen dus de volgende dag bussen we heel de stad door. De Golden Gate bridge, de beroemde cable car, het golden gate park, Fishermans wharf met op pier 39 de zonnende zeeleeuwen. Mooi om te zien! De 'painted ladies', een rijtje bont gekleurde huizen, bekend van het intro van Full House ;). Ook zijn we door China town gelopen maar Chinezen kom je hier in heel de stad erg veel tegen. En wat opvalt zijn de vele daklozen en drugsgebruikers op straat. Daarbij vergeleken valt Amsterdam reuze mee. s'Avonds besluiten we in de Italiaanse buurt een goed restaurantje op de zoeken. De volgende dag vertrekken we na een wat karig ontbijt en nemen we de Starbucks drive thru. Net zoals bij de Mac bestellen bij de paal, betalen bij raam 1 en afhalen bij raam 2, zo dacht ik.. Maar er was geen raam 2 en reed zo de weg weer op.. Hoongelach viel mij ten deel, eerst van Fem, toen van de klant achter ons en toen nog eens van de verkoper. "We're from Holland" gaf ik maar als korte verklaring. Alsof het daar aan ligt..
Na een rit van een kleine 3 uur passeerde we het bordje Mariposa. Het aangrenzende Yosemite park staat als volgende op de lijst en bezoeken de zelfde dag nog de mammoetbomen aldaar.
s'Avonds zitten we voor de tv als inmiddels Giants supporters en zijn getuigen van het verlies en dus de 3-3 voor de Giants.
Vandaag koersen we dwars door Yosemite naar Lone Pine via de Tiago road. We hebben geluk want meestal sluit deze weg rond deze periode vanwege de sneeuwval in de hogere delen. Met enkele foto stops zijn we in ieder geval op tijd voor de grote finale vanavond. Go Giants :D

Gegroet! :)

Verslag uit: Verenigde Staten, Mariposa

Going Places...

We bloggen!

02 November 2014

Eindstation.

29 Oktober 2014

If your going to San Francisco..

26 Oktober 2014

Neverland

22 Oktober 2014

Palm Springs

20 Oktober 2014

Op weg..
Rene

Voor kennissen, geïnteresseerden, vrienden, onbekenden, collega's, familie en verder iedereen die gewoon nieuwsgierig is. Voor jou dus! Want anders was je hier nu niet. ;) Via deze handige site hopen we af en toe een fotootje of verslagje te delen van de tijd die komen gaat. "Trouwen?! Nee, echt nooit", was kort samengevat steevast mijn gevoel, gedachte en antwoord als het over deze verbintenis ging. Femke heeft me echter zonder enige moeite compleet van dit geloof afgeblazen. Donderdag 16 okt is de grote dag en 'a special wedding memory chapel' in Las Vegas is de lokatie. Nee, geen Elvis of andere fratsen maar een mooi klassiek kerkje in de luwte van het gekke Vegas. Waarom helemaal in Vegas? Simpel, omdat ons dat helemaal geweldig lijkt! Geen druk geregel van tevoren voor lokatie, uitnodigingen, catering, nee, alles is keurig geregeld door www.lasvegastravelguide.nl. Geen peperdure bruiloft voor jan en alleman die achteraf klagen dat het eten toch niet zo héél bijzonder was of dat de ober niet erg zijn best deed. Nee, niks van dit alles gelukkig. Fem, ik, op een lokatie die ons perfect lijkt. Meer is niet nodig. Of toch wel! Mijn toekomstig schoonmoeder en haar vriend zijn zo lief om de hele reis te maken om er bij te zijn. Met ons vieren gaan we ongetwijfeld een hele bijzondere dag tegemoet. Vervolgens splitsen onze wegen zich. Christien en Marcel rijden naar boven om het zo maar even te noemen en wij zakken af via de Grand Canyon naar Los Angeles en San Francisco waar we gaandeweg nog enkele (voor ons) bijzondere stops en activiteiten zullen meemaken. We zullen het allemaal wel zien. En jullie lezen het wellicht ;) We bloggen!

Actief sinds 25 Sept. 2014