Next destination: Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Rene - WaarBenJij.nu Next destination: Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Rene - WaarBenJij.nu

Next destination: Las Vegas

Door: Rene

Blijf op de hoogte en volg Rene

15 Oktober 2014 | Verenigde Staten, Las Vegas

Dinsdagmorgen 14-10, 2.30 uur. De wekker gaat. Zo'n anderhalf jaar geleden kwamen we op het idee om het anders te gaan doen en wat volgde was de leuke tijd van plannen, schrappen, plannen, uitzoeken en boeken. Eindelijk is het zo ver. Om 6.20 vertrekt vanuit Dusseldorf de vlucht via twee keer overstappen in Parijs en Atlanta naar Las Vegas. Een hele onderneming met twee koffers, handbagage een trouwpak en trouwjurk en ongetwijfeld een vermakelijk tafereel om aan te zien voor andere reizigers. Een tornado voor Atlanta zorgde voor wat turbulentie maar verder is de vlucht voorspoedig verlopen. Onze reisgenoten voor de eerste paar dagen (Christien en Marcel) zijn een dag eerder aangekomen en stonden klaar om ons op te pikken van het vliegveld. Het eerste wat je ziet op het vliegveld is een compleet casino in de aankomsthal. Een onwerkelijk aanzien na een vlucht van een kleine 24 uur (inc overstappen) over uren van water en woestijn. Maar is nog niks vergeleken met de strip. De Arc de Triomphe, de Eiffeltoren of de piramide van Giza. Alles is aanwezig. We besluiten om het morgen allemaal eens rustig te gaan bekijken. Eerst naar het hotel. We verblijven de eerste dagen in het sjieke Caesars Palace. Een van de meest luxe en bekende recht tegenover de fonteinen van het Bellagio. Als je de film 'The hangover' kent, die is hier opgenomen. Na een tocht door twee megalomane casino's, zeg maar twee voorhalletjes van het complex, kwamen we bij de receptie. Een bescheiden kamertje hadden we geboekt om een beetje binnen budget te blijven. Maar we hadden geluk. "I'll give you a free upgrade" zei de receptiemedewerker. Een mooie geste, zo bleek. Een kamer, eerder compleet appartement met woonkamer, inloopkast, whirlpool, inloopdouche, 3 flatscreens, 3 telefoons, zelfs op een van de twee toiletten en een tv ingebouwd in de spiegel van de badkamer! Normaliter een kamer van zo'n 500 dollars per nacht! Geen reden tot klagen, zo dachten wij :) Alles is verder wel heel duur. Gebruik maken van de aanwezige Senseo op de kamer tikt al 12 dollar af en zodra je al naar de minibar kijkt begint de teller te lopen. We besluiten voorlopig geen zin te hebben in Senseo en binnenkort wat inkopen te doen zodat we onze eigen minibar creëeren :) Verder biedt de verplichtte afname van WiFi á 28 dollar per dag ons wel de mogelijkheid om te Google naar plekken waar we in de buurt wél betaalbaar kunnen ontbijten en eten. Ieder nadeel heb zijn voordeel :)
Met z'n vieren hebben we nog even lekker gegeten en besluiten na een dag van inmiddels een kleine 30 uur dat het goed is en naar onze kamers te gaan. Na een uurtje of 4 slapen (het is hier nu 5.40) besluit ik deze blog te gaan schrijven en Fem gaat een eerste wasje draaien. Het zal de jetlag wel zijn maar we zijn alweer klaarwakker. In Nederland is het nu 14.45 uur, ons ritme is duidelijk van slag. Met straks even een siësta te nemen hopen we snel in het juiste ritme te komen. Morgen wacht de chapel :)
Mooie groet vanuit een überluxe kamer!

We bloggen!

• 15 Oktober 2014 - 16:34

Nicolien:

Echt een heel leuk verslag. Zo blijven wij toc een beetje op de hoogte. Ik wens jullie heel veel plezier en geluk samen.

• 15 Oktober 2014 - 17:33

Lisette:

Leuk om te lezen zo Rene en Femke! Super veel plezier daar en geniet van HET moment! Ik vind het echt te gek dat jullie dit doen, so you :)

Verslag uit: Verenigde Staten, Las Vegas

Going Places...

We bloggen!

02 November 2014

Eindstation.

29 Oktober 2014

If your going to San Francisco..

26 Oktober 2014

Neverland

22 Oktober 2014

Palm Springs

20 Oktober 2014

Op weg..
Rene

Voor kennissen, geïnteresseerden, vrienden, onbekenden, collega's, familie en verder iedereen die gewoon nieuwsgierig is. Voor jou dus! Want anders was je hier nu niet. ;) Via deze handige site hopen we af en toe een fotootje of verslagje te delen van de tijd die komen gaat. "Trouwen?! Nee, echt nooit", was kort samengevat steevast mijn gevoel, gedachte en antwoord als het over deze verbintenis ging. Femke heeft me echter zonder enige moeite compleet van dit geloof afgeblazen. Donderdag 16 okt is de grote dag en 'a special wedding memory chapel' in Las Vegas is de lokatie. Nee, geen Elvis of andere fratsen maar een mooi klassiek kerkje in de luwte van het gekke Vegas. Waarom helemaal in Vegas? Simpel, omdat ons dat helemaal geweldig lijkt! Geen druk geregel van tevoren voor lokatie, uitnodigingen, catering, nee, alles is keurig geregeld door www.lasvegastravelguide.nl. Geen peperdure bruiloft voor jan en alleman die achteraf klagen dat het eten toch niet zo héél bijzonder was of dat de ober niet erg zijn best deed. Nee, niks van dit alles gelukkig. Fem, ik, op een lokatie die ons perfect lijkt. Meer is niet nodig. Of toch wel! Mijn toekomstig schoonmoeder en haar vriend zijn zo lief om de hele reis te maken om er bij te zijn. Met ons vieren gaan we ongetwijfeld een hele bijzondere dag tegemoet. Vervolgens splitsen onze wegen zich. Christien en Marcel rijden naar boven om het zo maar even te noemen en wij zakken af via de Grand Canyon naar Los Angeles en San Francisco waar we gaandeweg nog enkele (voor ons) bijzondere stops en activiteiten zullen meemaken. We zullen het allemaal wel zien. En jullie lezen het wellicht ;) We bloggen!

Actief sinds 25 Sept. 2014